Układy w skali tera
27 listopada 2007, 11:36Rambus ma zamiar zaprezentować technologię, dzięki której ilość danych przesyłanych przez układy pamięci będzie można liczyć w terabitach na sekundę. Rozwiązanie takie powstało z myślą o przyszłych bardzo wydajnych maszynach obsługujących wielkie bazy danych, gry czy aplikacje graficzne.

Dlaczego autystyk obstawia lepiej?
15 października 2008, 11:53Choć w sytuacjach społecznych osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu funkcjonują gorzej od reszty populacji, w przypadku hazardu poprawniej oceniają ryzyko i podejmują trafniejsze decyzje niż ludzie zdrowi. Dzieje się tak, gdyż nie ulegają zgubnemu w takich okolicznościach wpływowi emocji.
Przystosowuje się dla przyjemności
12 października 2009, 11:45Para badaczy postanowiła pogłębić zakres, w jakim gry komputerowe przystosowują się do stylu i potrzeb poszczególnych użytkowników. W tym celu stworzyli oni grę, która identyfikuje, czy ktoś jest poszukiwaczem rozrywki, czy wyzwań i dostosowuje kolejne etapy do indywidualnych potrzeb. W ten sposób dwóch ludzi styka się z zupełnie innymi wersjami i w dodatku wszyscy, bez wyjątku, są zadowoleni.

Kluczowe rozumienie opisów
18 sierpnia 2010, 11:52Zespół australijskich naukowców pracujących pod kierunkiem Stephana Wintera rozpoczął trzyletni program badawczy, którego celem jest usprawnienie rozumienia lokalizacji geograficznej przez komputery.

Ryan Payton porzuca Halo 4
7 września 2011, 10:33Ryan Payton, dyrektor kreatywny zespołu tworzącego gry z serii Halo, postanowił rozstać się ze swoim pracodawcą. To poważny problem dla Microsoftu, gdyż właśnie powstaje 4. część tej niezwykle popularnej serii, a Payton był kluczową osobą w zespole.

Ile będzie kosztował Surface?
14 sierpnia 2012, 19:18W miarę zbliżania się premiery microsoftowego tabletu Surface, którą zapowiedziano na 26 października, pojawia się coraz więcej plotek na temat jego przewidywanej ceny. Paul Thurrott, znany bloger specjalizujący się w zagadnieniach związanych z platformą Windows twierdzi, że koncern z Redmond wyceni Surface’a RT podobnie, jak Apple wycenia iPada.

Microsoft zaprezentował DirectX 12
21 marca 2014, 10:55Podczas dorocznej Game Developers Conference Microsoft zaprezentował najnowszą wersję DirectX. Dwunasta już edycja funkcji wspomagających renderowanie grafiki to efekt wspólnej pracy producentów sprzętu, gier i specjalistów z Microsoftu.

Zainfekowane nielegalne pliki
29 grudnia 2015, 11:36Firma Bitsight przeprowadziła badania wśród 30 700 swoich klientów i okazało się, że w 25% z tych firm pracownicy pobierają pirackie treści. Problemem jest jednak nie sam fakt korzystania z takich treści, co niebezpieczeństwo związane z ich pobieraniem. Z badań Bitsight wynika bowiem, że 38% pirackich gier i 43% pirackich aplikacji było zarażonych szkodliwym oprogramowaniem.

Microsoft przejmie Electronics Arts?
31 stycznia 2018, 05:52Analitycy nie wykluczają, że już wkrótce Microsoft ogłosi zamiar przejęcia Electronic Arts, jednego z największych światowych producentów gier wideo

Kwantowy ściskacz światła z MIT pracuje w temperaturze pokojowej
8 lipca 2020, 12:35Fizycy z MIT opracowali kwantowy „ściskacz światła”, który redukuje szum kwantowy w laserach o 15%. To pierwszy taki system, który pracuje w temperaturze pokojowej. Dzięki temu możliwe będzie wyprodukowanie niewielkich przenośnych systemów, które będzie można dobudowywać do zestawów eksperymentalnych i przeprowadzać niezwykle precyzyjne pomiary laserowe tam, gdzie szum kwantowy jest obecnie poważnym ograniczeniem.